Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://hdl.handle.net/20.500.11780/1125
Titel: Home versus School Learning: A New Approach to Estimating the Effect of Class Size on Achievement
Autor(en): Lindahl, Mikael
Erscheinungsdatum: 2001
Serie/Report Nr.: Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit/ Institute for the Study of Labor: IZA Discussion Paper Series;261
Zusammenfassung: I estimate the effect of class size on scholastic achievement using that schools are only in session during the school year and out of session during the summer. This seasonal feature of the schooling system makes it possible to control for unobservable pupil characteristics affecting both the level and change in achievement. Using Swedish data, I find that smaller classes generate higher achievement. A comparison with the results from applying the same data to the widely used value-added model is also made.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11780/1125
Enthalten in den Sammlungen:PsyDok

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
dp261.pdf229,87 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.