Nicht therapierbar? Bericht über ein Gruppentherapieprojekt mit psychosozial schwer beeinträchtigten Kindern
No Therapy Possible? A Group Therapy Model for Psychologically Disturbed and Socially Disadvantaged Children
Author(s) / Creator(s)
Kirsch, Carola
Rahm, Dorothea
Abstract / Description
Die Autorinnen haben für Kinder, die durch die üblichen psychotherapeutischen Angebote kaum zu erreichen sind, ein Gruppentherapiemodell entworfen. Sie beschreiben dieses Modell, das seit vier Jahren an einer Grundschule in einem sozialen Brennpunkt in Zusammenarbeit mit Lehrerinnen, Schulsozialarbeiterin und Rektorin mit relativ gutem Erfolg durchgeführt wird.
The authors have developed a group therapy model specifically for children who are difficult
to treat using traditional psychotherapeutic techniques. In the present article they describe
this model, which has been employed successfully for the past four years in an elementary
school in an area of high social deprivation, in collaboration with teaching staff and a social
worker.
Keyword(s)
Grundschulkind Unterprivilegierter Gruppenpsychotherapie Soziale Deprivation Gruppenpsychotherapie Grundschüler Benachteiligte Schulen Soziale Deprivation Group Psychotherapy Elementary School Students Disadvantaged Schools Social DeprivationPersistent Identifier
Date of first publication
1998
Publication status
unknown
Review status
unknown
Citation
-
47.19989_5_40944.pdf_new.pdfAdobe PDF - 445.64KBMD5: 1645730137696d2fa712ba205c4fcdf7
-
There are no other versions of this object.
-
Author(s) / Creator(s)Kirsch, Carola
-
Author(s) / Creator(s)Rahm, Dorothea
-
PsychArchives acquisition timestamp2022-11-21T16:56:47Z
-
Made available on2012-12-03
-
Made available on2015-12-01T10:33:44Z
-
Made available on2022-11-21T16:56:47Z
-
Date of first publication1998
-
Abstract / DescriptionDie Autorinnen haben für Kinder, die durch die üblichen psychotherapeutischen Angebote kaum zu erreichen sind, ein Gruppentherapiemodell entworfen. Sie beschreiben dieses Modell, das seit vier Jahren an einer Grundschule in einem sozialen Brennpunkt in Zusammenarbeit mit Lehrerinnen, Schulsozialarbeiterin und Rektorin mit relativ gutem Erfolg durchgeführt wird.de
-
Abstract / DescriptionThe authors have developed a group therapy model specifically for children who are difficult to treat using traditional psychotherapeutic techniques. In the present article they describe this model, which has been employed successfully for the past four years in an elementary school in an area of high social deprivation, in collaboration with teaching staff and a social worker.en
-
Publication statusunknown
-
Review statusunknown
-
ISSN0032-7034
-
Persistent Identifierhttps://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bsz:291-psydok-40944
-
Persistent Identifierhttps://hdl.handle.net/20.500.11780/2373
-
Persistent Identifierhttps://doi.org/10.23668/psycharchives.10803
-
Language of contentdeu
-
Is part ofPraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie. - 47.1998, 9, S. 683-693
-
Keyword(s)Grundschulkindde
-
Keyword(s)Unterprivilegierterde
-
Keyword(s)Gruppenpsychotherapiede
-
Keyword(s)Soziale Deprivationde
-
Keyword(s)Gruppenpsychotherapiede
-
Keyword(s)Grundschülerde
-
Keyword(s)Benachteiligtede
-
Keyword(s)Schulende
-
Keyword(s)Soziale Deprivationde
-
Keyword(s)Group Psychotherapyen
-
Keyword(s)Elementary School Studentsen
-
Keyword(s)Disadvantageden
-
Keyword(s)Schoolsen
-
Keyword(s)Social Deprivationen
-
Dewey Decimal Classification number(s)150
-
TitleNicht therapierbar? Bericht über ein Gruppentherapieprojekt mit psychosozial schwer beeinträchtigten Kindernde
-
Alternative titleNo Therapy Possible? A Group Therapy Model for Psychologically Disturbed and Socially Disadvantaged Childrenen
-
DRO typearticle
-
Visible tag(s)PsyDok
-
Visible tag(s)Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie