Psychotherapeutischer Leitfaden zum technischen Umgang mit Schulängsten
A psychotherapeutic guide for dealing with school phobia
Author(s) / Creator(s)
Sampson, Matthew
Abstract / Description
In knapper Form werden psychotherapeutische Behandlungselemente zusammengetragen, die der Autor bei der therapeutischen Arbeit mit Familien mit einem akut schulängstlichen bzw. schulphobischen Kind als hilfreich ansieht. Es handelt sich um Hinweise, Vorschläge und Anregungen pragmatischer Art, die dem Praktiker behilflich sein können, eine in aller Regel äußerst komplexe Behandlung effektiv zu organisieren.
Schlagwörter: Psychotherapie - Schulängste - Interventionsleitfaden - integrative
Psychotherapie - positive Konnotation
This paper presents in concise form elements of psychotherapeutic treatment that the author views as helpful in working with families of children exhibiting severe school phobia. The article consists of a list of pragmatic suggestions and proposals that might aid the therapist in better organizing treatment of a problem that usually involves remarkable complexities.
Key words: psychotherapy - school phobia - intervention guide - integrative psychotherapy -
reframing
Keyword(s)
Familie Schulangst Kinderpsychotherapie Einführung Schulangst Kinderpsychotherapie Elternbeteiligung Psychotherapeutische Prozesse Psychotherapeutische Techniken Differentialdiagnostik School Phobia Child Psychotherapy Parental Involvement Psychotherapeutic Processes Psychotherapeutic Techniques Differential DiagnosisPersistent Identifier
Date of first publication
2006
Publication status
unknown
Review status
unknown
Citation
-
55.20063_4_46546.pdf_new.pdfAdobe PDF - 388.81KBMD5: e84e69332f57a131bcad16ae8b07fb0a
-
There are no other versions of this object.
-
Author(s) / Creator(s)Sampson, Matthew
-
PsychArchives acquisition timestamp2022-11-22T11:29:37Z
-
Made available on2013-05-28
-
Made available on2015-12-01T10:34:17Z
-
Made available on2022-11-22T11:29:37Z
-
Date of first publication2006
-
Abstract / DescriptionIn knapper Form werden psychotherapeutische Behandlungselemente zusammengetragen, die der Autor bei der therapeutischen Arbeit mit Familien mit einem akut schulängstlichen bzw. schulphobischen Kind als hilfreich ansieht. Es handelt sich um Hinweise, Vorschläge und Anregungen pragmatischer Art, die dem Praktiker behilflich sein können, eine in aller Regel äußerst komplexe Behandlung effektiv zu organisieren. Schlagwörter: Psychotherapie - Schulängste - Interventionsleitfaden - integrative Psychotherapie - positive Konnotationde
-
Abstract / DescriptionThis paper presents in concise form elements of psychotherapeutic treatment that the author views as helpful in working with families of children exhibiting severe school phobia. The article consists of a list of pragmatic suggestions and proposals that might aid the therapist in better organizing treatment of a problem that usually involves remarkable complexities. Key words: psychotherapy - school phobia - intervention guide - integrative psychotherapy - reframingen
-
Publication statusunknown
-
Review statusunknown
-
ISSN0032-7034
-
Persistent Identifierhttps://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bsz:291-psydok-46546
-
Persistent Identifierhttps://hdl.handle.net/20.500.11780/2903
-
Persistent Identifierhttps://doi.org/10.23668/psycharchives.12067
-
Language of contentdeu
-
Is part ofPraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie. - 55.2006, 3, S. 214-224
-
Keyword(s)Familiede
-
Keyword(s)Schulangstde
-
Keyword(s)Kinderpsychotherapiede
-
Keyword(s)Einführungde
-
Keyword(s)Schulangstde
-
Keyword(s)Kinderpsychotherapiede
-
Keyword(s)Elternbeteiligungde
-
Keyword(s)Psychotherapeutische Prozessede
-
Keyword(s)Psychotherapeutische Technikende
-
Keyword(s)Differentialdiagnostikde
-
Keyword(s)School Phobiaen
-
Keyword(s)Child Psychotherapyen
-
Keyword(s)Parental Involvementen
-
Keyword(s)Psychotherapeutic Processesen
-
Keyword(s)Psychotherapeutic Techniquesen
-
Keyword(s)Differential Diagnosisen
-
Dewey Decimal Classification number(s)150
-
TitlePsychotherapeutischer Leitfaden zum technischen Umgang mit Schulängstende
-
Alternative titleA psychotherapeutic guide for dealing with school phobiaen
-
DRO typearticle
-
Visible tag(s)PsyDok
-
Visible tag(s)Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie